Wywiad z  uczestniczką projektu „Europejskie zakłady pracy miejscem zdobywania doświadczenia zawodowego uczniów ZSZ w Barlewiczkach”- laureatką konkursu SkillsPoland2021

 

Patrycja Kamińska jest uczennicą czwartej klasy technikum hotelarstwa w naszej szkole. We wrześniu 2021 roku uczestniczyła w praktykach zawodowych w Hiszpanii, które realizowane były w ramach projektu „Europejskie zakłady pracy miejscem zdobywania doświadczenia zawodowego uczniów ZSZ w Barlewiczkach”. Tym, czego nauczyła się m. in. w Grenadzie, miała okazję pochwalić się podczas organizowanego po raz pierwszy w Polsce konkursu SkillsPoland2021 odbywającego się w dniach 25.-26. listopada br. w gdańskim AmberExpo.

 

  1. Czym był dla Ciebie udział w konkursie? Jak oceniasz swój występ finałowy w konkursie? Czy byłaś dobrze przygotowana do udziału?

Był przede wszystkim kolejnym sprawdzianem moich umiejętności, wiedzy, odporności na stres. Było to wydarzenie, które dostarczyło mi wielu nowych doświadczeń i przekonało, że warto podejmować wyzwania i że nasz sukces- w dużej mierze-  zależy od nas samych, naszej samodyscypliny i samozaparcia.

Sądzę, że byłam dobrze przygotowana do konkursu. Nie chodziło w nim o wykazanie się jakąś specjalistyczną wiedzą w zakresie obsługi gości hotelowych lecz głównie chodziło o posiadanie określonych umiejętności. Tu ważna- przynajmniej dla mnie- była odporność na stres oraz umiejętność radzenia sobie w sytuacjach nietypowych. Jednym z konkursowych zadań było np. obsłużenie gościa hotelowego z niemowlęciem na ręku, który miał bardzo nietypowe pytania oraz żądania.

  1. W jakim stopniu udział w projekcie Erasmus+ przyczynił się do Twojego sukcesu?

W zasadzie to dzięki projektowi wzięłam udział w konkursie SkillsPoland2021. W Hiszpanii pracowałam w hotelu Los Girasoles, w którym otrzymałam znakomite referencje i celującą ocenę z praktyk. Udało mi się zdobyć wszystkie zakładane efekty kształcenia. O konkursie dowiedziałam się od p. koordynator projektu, która namówiła mnie na udział, a następnie towarzyszyła mi podczas zmagań konkursowych. Ponad dwa tygodnie spędzone za granicą, w czasie których w większości posługiwałam się językiem obcym, spowodowały, że zadania konkursowe w języku angielskim nie stanowiły dla mnie problemu. Co więcej, poszły mi lepiej niż te, które prowadzone były po polsku. Wyjazd za granicę nauczył mnie też pracy w grupie, otwartości, dał mi większą pewność i wiarę w siebie.

  1. Jakie konkretne umiejętności w zakresie obsługi gości hotelowych były sprawdzane w czasie konkusu?

Jednym z zadań konkursowych było zameldowanie i wymeldowanie gościa hotelowego, wypełnienie dokumentacji z tym związanej, obsługa programu komputerowego, reagowanie na bardzo nietypowe żądanie gości hotelowych, odpowiedzi na pisemne reklamacje oraz potwierdzanie rezerwacji. W zasadzie żadne z zadań nie wykraczało poza moje umiejętności. Liczyła się tu jednak odporność na stres, refleks, tempo pracy. W czasie części ustnej konkursu obserwowani i „podsłuchiwani” byliśmy przez kilku ekspertów hotelarskich, co dodatkowo bardzo mnie stresowało.

  1. Co chciałabyś przekazać swoim młodszym kolegom ze szkół podstawowych, którzy wahają się jaki kierunek wybrać?

Jeśli lubicie kontakt z ludźmi, nowe wyzwania każdego dnia, jeśli lubicie uczyć się języków obcych i jesteście odporni na stres, a dodatkowo potraficie poradzić  sobie w nietypowych sytuacjach, to hotelarstwo jest właściwym wyborem. Tu każdy dzień jest inny, każdy gość ma inne problemy i zapytania.

Rozmowę przeprowadziła

Monika Nieścier- ewaluatorka projektu

Skip to content